2012. május 22., kedd

Citromos répa torta

Ismerőseim hitetlenkedve kérdezik tőlem: " Egy répából hogy lesz torta?"
Sokáig én sem tudtam, hogy ilyen létezhet, míg nem egyszer kedves volt lakótársam, Judit, meg nem kínált a répa tortájából. Isteni volt! Az első falat után tudtam, nekem ez a recept KELL!
Ma ezt a tortát készítem el Nektek!

Mi kell hozzá?

10 dkg cukor
10 dkg liszt
fél cs. sütőpor
10 dkg vaj
2 tojás
1 nagy répa
25 ml tej
1 citrom héja


1. Olvaszd meg a vajat és a cukorral keverd habosra.





 2. Keverd össze a liszttel, a sütőporral. Ezután add hozzá a 2 tojást és a tejet. Jól keverd össze. Majd végül a lereszelt répát és citromot is add hozzá.


3. Egy kivajazott tálba öntsd a masszát és tedd be a mikróba 5-10 percre a legmagasabb fokozaton.

Az enyém ma így néz ki :)


A répa az egyik legjobb A -vitamin forrás. Az A vitamin számunkra nagyon fontos és szükséges is. Kell a látáshoz, bőrünk egészségéhez, a csontképzéshez, a növekedéshez és az immunfolyamatok gördülékeny működéshez! Persze, ha túlzás visszük ez is okozhat bajokat, leginkább bőrszárazságot, foltokat a szem fehérjében, látásromlást.

Próbáljátok ki Ti ezt az egyszerű édességet! Jó étvágyat kívánok! 

Evelin

7 megjegyzés:

  1. én nem ilyen változatot ismerek,hanem sütőben sütőset,de nagyon szeretjük,barátomnak is répatortát csináltam szülinapjára :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kíváncsi vagyok a Te változatodra :) Írd le nekünk, kérlek :)

      Törlés
  2. Ó, de jól hangzik! Nóra, a Te verziód is érdekelne. :-)

    VálaszTörlés
  3. Íme az én verzióm, ezt a receptet használom :)

    "Hozzávalók:
    sárgarépa 30 dkg,
    mandula 30 dkg,
    tojás 4 db ,
    barnacukor 20 dkg,
    citrom 1 db,
    liszt 6 dkg,
    sütőpor 1 kávéskanál,
    rum 1 evőkanál,
    margarin és liszt a forma kikenéséhez.

    A megtisztított répát és citrom héját finom reszelőn megreszeljük. 20 dkg cukorral habosra kevert 4 tojás sárgájába keverjük a reszelt répát, rumot, ledarált mandulát, sütőport, citromlevet, lisztet, sót és végül a 4 tojás keményre vert habját. Az elkészített masszát a kikent tortaformába öntjük és az előmelegített sütőben mérsékelt tűzön 40-50 percig sütjük. Tűpróba után rácsra borítjuk, hagyjuk kihűlni. Csak hidegen tudjuk szépen szeletelni."

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük szépen! Mindenképpen kipróbálom ezt a verziót is!! :)

    VálaszTörlés
  5. nagyon guszti:)hétvégén kipróbálom a férjemmel:)

    VálaszTörlés